Schadevergoeding voor Peugeot Dieselrijders

Je kunt mogelijk tot €10.000 schadevergoeding ontvangen (20% van de aanschafwaarde).

Controleer het kenteken van jouw Peugeot om te ontdekken of je in aanmerking komt
✓ Aanmelden is kosteloos
✓ Geen resultaat, geen kosten
✓ Binnen 3 minuten ingediend
Aanmelden is kosteloos
Geen resultaat, geen kosten
Binnen 3 minuten ingediend
Aanmelden is kosteloos
Geen resultaat, geen kosten
Binnen 3 minuten ingediend

Dieselgate

Hoe worden Peugeot Dieselrijders beïnvloed?

1

Manipulatie testresultaten 

Dieselvoertuigen van Peugeot, Citroën en Opel (nu onderdeel van Stellantis) zijn volgens onderzoeken geprogrammeerd om de NOx-uitstoot te verminderen onder overheids testomstandigheden.
2

Verhoogde uitstootniveaus

Deze Peugeot dieselauto’s stoten echter buiten deze omstandigheden illegale en buitensporige hoeveelheden stikstof uit
3

Waardedaling 
dieselauto's

Hierdoor zijn Peugeot dieselauto's minder waard en moeilijker te verkopen
4

Schadevergoeding dieselauto's

Als (voormalig) eigenaar van een Peugeot diesel auto heb je te veel betaald door manipulatie van de fabrikant, daarom heb je recht op schadevergoeding

Voor wie is dit van toepassing?

Je komt in aanmerking als je een Peugeot diesel auto (M1 of N1) met bouwjaar tussen september 2009 en september 2019 bezit, of hebt bezeten, least of hebt geleaset en het voertuig in Nederland is gekocht, of de lease in Nederland is aangegaan.

Huidige eigenaren

Is nog in het bezit van een Peugeot Diesel geproduceerd tussen september 2009 en september 2019

Vorige eigenaren

Was in het bezit van een Peugeot Diesel geproduceerd tussen september 2009 en september 2019

Leaserijders

Leaset of heeft een Peugeot Diesel geleased geproduceerd tussen september 2009 en september 2019

Wagenpark Bezitters

Is in het bezit of heeft onder beheer een grote hoeveelheid Peugeot Diesels geproduceerd tussen september 2009 en september 2019
Check je kenteken

Peugeot Dieselgate (SEO)

Verschillende dieselvoertuigen van Peugeot, Opel, Citroën en DS blijken illegale manipulatie-instrumenten te bevatten, waarmee de NOx-uitstoot kan worden gemanipuleerd om te voldoen aan typegoedkeuring tests. Peugeot is formeel aangeklaagd wegens misleiding en het gebruik van verboden manipulatie-instrumenten in strijd met de emissie richtlijnen. Ook DS, Citroën en Opel hebben toegegeven dat ze dergelijke instrumenten hebben geïnstalleerd in hun dieselvoertuigen.
Doe onze kentekencheck om te zien of je in aanmerking komt.

Gevorderde schadevergoeding voor Peugeot dieselauto’s

Al 15.000+ mensen gingen je voor
Peugeot 206
Aanschafwaarde €20.000
1 eigenaar: Tot €4.000
Check jouw kenteken
Peugeot 208
Aanschafwaarde €25.000
1 eigenaar: Tot €5.000
Check jouw kenteken
Peugeot 308
Aanschafwaarde €30.000
1 eigenaar: Tot €6.000
Check jouw kenteken
Peugeot Partner
Aanschafwaarde €30.000
1 eigenaar: Tot €6.000
Check jouw kenteken
Peugeot 508
Aanschafwaarde €40.000
1 eigenaar: Tot €5.000
Check jouw kenteken
Peugeot 3008
Aanschafwaarde €45.000
1 eigenaar: Tot €8.000
Check jouw kenteken
Peugeot 5008
Aanschafwaarde €45.000
1 eigenaar: Tot €9.000
Check jouw kenteken
Peugeot expert
Aanschafwaarde €40.000
1 eigenaar: Tot €8.000
Check jouw kenteken
Al 15.000+ mensen gingen je voor

Hoeveel schadevergoeding kan ik krijgen?

Je kunt mogelijk tot €10.000 schadevergoeding ontvangen (20% van de aanschafwaarde).
Wil je ook weten of je in aanmerking komt voor schadevergoeding?
Aanmelden is kosteloos
Geen resultaat, geen kosten
Binnen 3 minuten ingediend

Hoe werkt het?

Binnen 3 minuten ingediend

Verloop van process

01
Onderzoek emissieschandaal Peugeot
Dieselvoertuigen van Peugeot, Citroën en Opel (nu onderdeel van Stellantis) zijn volgens onderzoeken geprogrammeerd om de NOx-uitstoot te verminderen onder overheids testomstandigheden.
02
Schikking getroffen in Amerika met Volkswagen, Mercedes en Audi
Onze financier Hagens Berman heeft schikkingen getroffen in verschillende emissie zaken voor een totaalbedrag van meer dan 16,9 miljard dollar en werkt nu samen met Stichting Emission Claim aan de Emissie claim.
03
Beboeting autofabrikanten Europa
Autofabrikanten zijn beboet door de Europese Commissie wegens het maken van verboden afspraken met elkaar over het manipuleren van dieselauto’s. Daarnaast hebben Amerikaanse autoriteiten ook hoge boetes opgelegd aan deze fabrikanten.
04
Uitbrengen dagvaarding Stichting Emission Claim tegen Stellantis
Stichting Emission Claim start brengt als eerste een dagvaarding uit op 19 juli 2021. Je kan de dagvaarding hier raadplegen.
05
huidige fase:
Formele en inhoudelijke behandeling
In de formele fase worden kwesties zoals de bevoegdheid van de Nederlandse rechter, de ontvankelijkheid van de belangenorganisaties en het toepasselijke recht behandeld. De inhoudelijke fase begint als de formele fase niet tot het einde van de procedure leidt en zal hopelijk leiden tot een schikking of veroordeling.
06
Uitbetaling van schadevergoeding
Gerechtigde eigenaren die zich hebben aangemeld, kunnen een schadevergoeding ontvangen zodra de procedures met succes zijn afgerond voor hun betreffende voertuig(en).

Andere automerken 

Wist je dat niet alleen Peugeot, maar ook veel andere autofabrikanten hebben gesjoemeld met de uitstoot van hun dieselauto's?
Voor deze autofabrikanten kan je ook een schadevergoeding aanvragen
Check je kenteken

Some frequently asked questions 👍🏻

Kom ik in aanmerking?

Stellantis (Peugeot, Opel, Citroën)

  • Waarom heb ik recht op compensatie?

    Peugeot, Opel en Citroën hebben gefraudeerd met de software in hun auto’s en aan jou een auto verkocht die schoon leek, maar in werkelijkheid zeer vervuilend was, zonder dat aan jou te vertellen. In veel gevallen hebben Peugeot, Opel en Citroën juist voorgespiegeld dat de auto’s heel schoon waren. Peugeot, Opel en Citroën hebben jou daarmee misleid. Als jij had geweten dat de auto die je kocht in de verste verte niet voldeed aan de emissienormen, had je de auto niet voor dezelfde prijs gekocht of geleaset. Jij hebt recht op compensatie van die schade.

  • Welke auto’s van Peugeot, Opel en Citroën komen in aanmerking?

    Iedereen die eigenaar is of is geweest, of leasing-nemer is of is geweest van een Peugeot, Opel, Citroën of DS dieselvoertuig dat tussen 1 september 2009 en 1 september 2019 is geproduceerd en in Nederland op de markt is gebracht, kan een aanmelding doen. Na het toevoegen van jouw voertuig(en) ontvang je bericht van ons of het voertuig in aanmerking komt.

  • Hoelang duurt de procedure?

    Wij hebben de dagvaarding op 18 juli 2021 uitgebracht. Zie hier voor de dagvaarding. We verwachten dat de procedure nog circa 2 a 3 jaar in beslag zal nemen. Zie de specifieke pagina op onze website over de procedure tegen Stellantis voor meer informatie. Het is mogelijk dat er vervolgprocedures nodig zijn om de schadevergoeding binnen te halen.

    Nadat je een aanmelding hebt gedaan en jouw voertuig(en) hebt toegevoegd houdt Stichting Emission Claim jou op de hoogte door middel van update mails. Mocht je in de tussentijd vragen hebben over de stand van zaken, neem dan gerust contact op via info@emissionclaim.nl

Algemeen

  • Hoeveel compensatie kan ik verwachten?

    Dat hangt af van een aantal factoren. Wij vragen voor elke auto een schadevergoeding. Deze schadevergoeding is gebaseerd op het verschil tussen het bedrag dat daarvoor door de eerste eigenaar is betaald en het bedrag dat die eigenaar zou hebben betaald als die op de hoogte was geweest van het feit dat de auto niet aan de emissienormen voldoet. Wij noemen dit de ‘overcharge’. De overcharge is dus een percentage van de nieuwprijs van je auto. Dat percentage moet in de procedure nog worden vastgesteld en kan verschillen afhankelijk van het type auto (sedan/station/bedrijfsauto etc).

    De schadevergoeding die op basis van dit percentage per auto kan worden vastgesteld, moet worden verdeeld over de eigenaren van de auto conform een verdeelsleutel. Jouw compensatie hangt dus af van hoeveel eigenaren jouw auto heeft gehad. Ben jij de eerste eigenaar, dan is de gehele compensatie voor jou. Zijn er meerdere eigenaren van de auto, dan hangt jouw compensatie af van of jij nog eigenaar bent van de auto en zo nee, hoe lang je de auto in bezit heb gehad. Hier kan je een aantal rekenvoorbeelden raadplegen.

  • Is mijn deelname aan de actie van Stichting Emission Claim gratis?

    De stichting werkt op basis van no-cure-no-pay. Dat betekent dat je niets betaalt voor de inschrijving en ook niets hoeft te betalen als de vorderingen worden afgewezen. Als (een deel van) de vordering wordt toegewezen, betaal je van iedere schadevergoeding die je ontvangt maximaal 25% aan de stichting. De stichting gebruikt deze vergoeding om de kosten van de procedure te betalen en de financier (Hagens Berman) te betalen voor de investering in deze procedure en het genomen risico. Zie voor meer informatie de deelnemersvoorwaarden.

  • Komt een tweedehands auto in aanmerking voor schadevergoeding?

    Ja, je komt ook in aanmerking voor schadevergoeding als je een dieselauto tweedehands hebt gekocht, zolang de auto maar tussen 2009 – 2019 is geproduceerd en in Nederland op de markt is gebracht. Zie het kopje ‘hoeveel compensatie kan ik verwachten’ voor rekenvoorbeelden die een indicatie geven in je compensatie als opvolgende koper en welke omstandigheden daarbij relevant zijn.

Lees alle veelgestelde vragen

Schadevergoeding voor dieselrijders

Je kunt mogelijk tot €10.000 schadevergoeding ontvangen (20% van de aanschafwaarde). Controleer je kenteken om te ontdekken of je in aanmerking komt
Check je kenteken

Schadevergoeding voor Dieselrijders 

©2024 EMC. All rights reserved
This initiative is powered by
menuarrow-leftarrow-rightcross-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram